Problemy z zawieszeniem

Jak powszechnie wiadomo, wszystkie maszyny a wśród nich samochody, ulegają uszkodzeniom w trakcie użytkowania. Jest to naturalny proces zużywania się poszczególnych części. Części te możemy próbować naprawić, bądź wymienić. Teoretycznie biorąc, każdy pojazd powinien być tak zbudowany, aby jego główne zespoły zużywały się równocześnie. Ale w praktyce jest to niestety nieosiągalne. Weźmy chociażby samochód, który jeździ tylko po złych nawierzchniach. Wiadomo, że pierwsze co się w nim zepsuje to zawieszenie. Praktycznie wszystkie samochody osobowe mają koła przednie zawieszone niezależnie, najczęściej za pośrednictwem wahaczy. Gdy one ulegną awarii należy je jak najszybciej wymienić, np. na bardzo dobrej jakości wahacze Delphi. Eksperci zalecają częste i regularne sprawdzanie  stanu wahaczy w naszym samochodzie, bowiem zepsute wahacze mogą stać się przyczyną niebezpiecznych zachowań na drodze, a auto stanie się nieobliczalne i niekomfortowe. Natomiast przy zbyt brawurowej, ostrej jeździe, często ulegają uszkodzeniom tarcze kół. Spowodowane jest to np. w skutek uderzeń o przeszkody. Wykrycie tej usterki nie jest trudne, bowiem podczas jazdy po gładkiej nawierzchni powodują one znaczne drgania samochodu, proporcjonalne do prędkości jazdy. Równie nieprzyjemne, głośne, metaliczne odgłosy spod zawieszenia obwieszczają nam zepsute łożysko czy piastę . Łożyska i piasta koła są odpowiedzialne za redukowanie oporów toczenia auta i łączenie osi z kołem. Ich drobiazgowa budowa i funkcja skłaniaja kierowcę, aby szczególnie dbać o te części swojego samochodu. Tak więc jak widzimy, biorąc pod uwagę jakie drogi posiadamy w naszym kraju,  to właśnie zawieszenie najczęściej ulega awarii w naszych samochodach.